Gezelligheid! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Gezelligheid! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Gezelligheid!

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

02 November 2012 | Guatemala, Antigua

Queridos amigos,

Na de korte update van afgelopen week is dit wat uitgebreider.
In huis is het inmiddels een kleine Nederlandse kolonie, de Japanner is afgelopen woensdag vertrokken en op dit moment wonen we met vier Nederlandse meisjes, erg gezellig maar iets minder voor het Spaans/Engels. We zitten ineens veel langer aan tafel en dat soort dingen haha.
De sfeer is goed, heb de laatste tijd veel gekletst met de familie, ja leuk! Jammer van het eten, dat vind ik toch wel steeds minder zegmaar.

In San Mateo veel gebeurd de afgelopen tijd. Het was een beetje rommelig, de Aniversario week was erg druk. De woensdag zijn we met alle kinderen op een soort schoolreisje geweest, het was erg leuk. We gingen naar Finca Florencia, kinderen konden lekker spelen, voetballen, dat soort dingetjes. Die donderdag erna was het de laatste dag van de festiviteiten, aan het einde van die dag hadden we een vergadering met Lys, waarin min of meer werd gezegd Elsa jij krijgt je eigen klas vanaf maandag. Ehm oke, het ging over handvaardigheidlessen en naailessen, kuch, dat gaat niet bepaald samen met mij haha. Ik moest op het moment dat het gezegd werd ook nogal hard lachen, ik had van alles voorbereid voor het geval dat want ik ben geen lerares en heb daar amper ervaring in maar ik kwam maandag met Christel en het plan was weer 180 graden gedraaid, niks eigen klas. Goh, Guatemala?!

Op dit moment zijn we volop bezig met de voorbereidingen voor het festival van CasaSito, wat al over 3 weken is. Ik ben bezig met 7 jongens een soort act voor te bereiden, trommelen. Het is echt heel leuk om te doen en het gaat steeds beter. We hebben nu vier dagen echt geoefend (vorige week was ik er 2 dagen niet ivm ziekte en deze week een feestdag) en het gaat goed. Ik vind het heel erg leuk om te doen, de jongens hebben er heel veel lol in! Inmiddels zijn we ook begonnen met DoReMi, dat is sinds deze week gaan lopen. Ik loop hier de hele dag DoReMi te zingen, in het Spaans dan wel. Ik kan die film in ieder geval nooit meer normaal zien haha. Sinds deze week werkt Barbara ook in het project, gezellig! Alles begint langzaam vorm te krijgen, volgende week krijgen we bezoek van de organisatie van het festival dus ik ga komende week hard aan de slag met ‘mijn jongens’. Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin.
Wat betreft de gezondheid, ben weer bijna helemaal de oude. Het gevoel van honger begint heel langzaam terug te komen, eet nog steeds kleine beetjes maar ik heb al zoveel meer energie. Het gaat goed met me. Vorige week ben ik trouwens naar de kapper geweest, oh wat een ervaring ook weer. Ik heb best wel dik haar maar ze had het in minder dan 10 minuten geknipt, heel apart. Heel verven ging gelukkig heel prima maar hoe snel, jeetjemina!
Omdat ik me weer goed voelde en het gaat afgelopen woensdag Halloween was hebben wij dat even goed gevierd! We hadden ons behoorlijk uitgedost, ik was Indiaan samen met Barbara, niet eng, wel leuk. Het was echt een topfeestje waar nog lang over gepraat wordt haha.
Gister was het 1 november, een feestdag in Guatemala, Día de los Santos. We zijn met z’n allen naar Sumpango gegaan waar overal vliegers te zien zijn, van klein tot 15 meter breedte, behoorlijk indrukwekkend, het was een soort festival. Het is een dag om de doden te eren en te herdenken maar dat gebeurt in Guatemala op een hele vrolijke manier, graven worden helemaal mooi gemaakt, de familie eet mijn zn allen om het graf, bijzonder om mee te maken.
Afgelopen week heb ik geen Spaanse les gehad maar komende week pak ik het weer op. Ik krijg wel weer een andere leraar, ik wacht het weer af. Vorige week hadden we ook de eerste vrijwilligersbijeenkomst van Los Niños, we zijn nu maar met vier vrijwilligers maar het was gezellig, volgende week komen er nog een paar bij geloof ik maar het is een leuk club nu .
Dit weekend gaan we lekker naar Monterrico voor 2 dagen, let’s go to the beach! We gaan met zes meisjes, 4 Nederlanders, 1 Belg en een Engels meisje, leuk gezelschap, ik heb er zin in! Ben gister al wel behoorlijk verkleurd/verbrand dus ik moet wel een beetje uitkijken hihi.
Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie in Nederland. Is de herfst inmiddels behoorlijk ingetreden?! De kachel alweer aan en dikke truien?!

Abrazo muy fuerte
X

  • 02 November 2012 - 16:49

    Hanny:

    gezellig weer wat te horen, was al even bij geklets met jullie mam.
    Die blokfluitles komt dus nog goed van pas!!!
    geniet van alle leuke dingen, gr hanny

  • 03 November 2012 - 13:52

    Jan En Alda:

    Hoi Elsemieke,

    Fijn om te lezen dat het weer veel beter met je gaat. Ga jij vandaag nog naar het eindexamenfeest van Wendy? Zo ja, wens haar dan ook namens ons proficiat met dit geweldige succes!

    Groetjes en we zien je binnen 5 weken in Guatemala,

    Jan en Alda

  • 08 November 2012 - 20:29

    Christa:

    Hallo Elsemiek,
    Ben blij te lezen dat het goed met je gaat. Je hebt leuke dingen gedaan en er gaat nog van alles gebeuren toch.
    Dat trommelen zal jouw best lukken, zit toch een beetje in de familie. Heel veel plezier en goede gezondheid. Groetjes Christa

  • 10 November 2012 - 12:38

    Marianne.:

    Hoi Elsemiek,

    Nou, daar heb ik me toch een belangrijk stukje van je verblijf gemist doordat ik een tijdje niet naar je site ben gegaan (wel een goede reden: ben oma geworden van het mooiste meisje van de wereld: Sofie), en wist dus niet dat je zo ziek was. Ik heb ook eens zo'n parasiet gehad, en kan me dus voorstellen hoe beroerd je je gevoeld moet hebben. Maar gelukkig ben je weer opgeknapt, heb je lieve mensen om je heen en kun je weer aan het werk, en aan het feesten, niet te vergeten.
    De tijd vliegt, dus maak er nog maar een paar mooie maanden van. Geniet van de kinderen daar, van je Spaanse lessen en het strand, en werk niet te hard!

    Groetjes,
    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 16987

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: