Aniversario - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Aniversario - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Aniversario

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

17 Juli 2010 | Guatemala, Antigua

Hola allemaal,

Het was een superleuk weekje in Alo!
De hele week waren er leuke dingen gepland, ik zal even per dag een verslagje doen.

Lunes
Deze week werd de Miss Chiquitita en Niña Bendicion de Dios verkozen, daarvoor was op maandag een optocht georganiseerd, elke klas had een vertegenwoordigstes zegmaar. Elke kandidaat zat voor op een auto en door het hele dorp heen.
Toen dat gedaan was gingen we naar het parkje en daar moesten allen missen zich nog even voorstellen en een woordje doen.

Martes
Deze ochtend was het stemmen geblazen! Er waren 4 lokalen, in elk lokaal 4 klassen, heel leuk. Wij hielden beetje in de gaten of het allemaal goed verliep. ´s Middags was er een zang en dans wedstrijd, te leuk! Er waren 3 categorieen, ik zat in de jury van Catergorie A. Aan het eind mocht ik ook nog de prijs uitrreiken aan de winnaar van me categorie.

Miercoles
Dia de Deportes, met alle kindjes naar de plek waar het plaats zou vinden. Er was basketbal en voetbal.
Op het einde van de dag was er nog een wedstrijdje tussen de vrijwilligers en leraressen en we verloren met penalties haha!

Jueves
Di was de dag met de formele zaken.
In de Municipalidad van Alo vondt het plaats. Er was iemand die de hele ochtend aan elkaar praatte. Verder nog paar uitvoeringen van kinederen. Julio deed een verhaaltje en voor elke organisatie/stichting die de school steunt was een vaantje gemaakt en dat mocht ik namens Los Niños in ontvangst nemen.

Viernes
Alweer de laatste dag! Dit was de familiedag. De kindjes mochten familieleden meenemen. Er werden allerlei leuke spelletjes gedaan! Iedereen genoot zichtbaar.
Daarna nog voetbalwedstrijden tussen de papa´s en ja hoor, toen was er wedstrijd leraressen - mama´s, dus we mochten weer hihi. Deze keer hoorden we natuurlijk bij de leraressen, maar we verloren met 6-1 ohoh blamage! :P

Zo hebben jullie beetje een ideetje!
Het was een hartstikke leuke week en voor Guatemalteekse begrippen goed georganiseerd, soms moet je wat geduld hebben maar ik ben al helemaal ingeburgerd op dat gebied! :D
Het ging al heel vlug voorbij en de sfeer onderling was het ook heel gezellig. Er is ook een foto gemaakt van het hele team, dus die komt nog keertje.
Julio bedankte de vrijwilligers van de week ook in zijn toespraak, hij zei jullie doen het allemaal voor niks en je moet een groot hart en veel liefde hebben om dit te doen. Eigenlijk besefte ik dat niet zo, maar het is natuurlijk wel zo.
Er werd medegedeeld dat we maandag een vrije dag hadden omdat het zo druk was geweest :P
Toen dachten Marlies en ik dan gaan we lekker naar Monterrico (Pacific=) om is lekker 2 daagjes aan het strand uit te rusten. Het is dan wel zwart strand maarja, met hangmatje komt dat allemaal wel goed en een drankje!
Dus Marlies had de shuttle geregeld en ik heb het hotel gebeld dus morgenochtend vertrekken we om 8 uur en maandagmiddag om 4 uur gaan we weer terug! Ik heb der zin in :D:D
Eigenlijk had ik maandag Spaanse les maar dat heb ik even verzet.
Ik heb nu dinsdag, woensdag en donderdagmiddag Spaanse les!
Woensdag hebben we nog een vrijwilligersbijeenkomst bij Ana-Maria thuis, alweer mijn laatste, want ja heb nog maar eventjes.
Het is nu ook mooi weer dus ik ga zo lekker naar een hotel met zwembad, want vanmiddag mag ik weer werken.
We gaan beginnen met het familieproject!! :D

Dit was het weer eventjes voor nou.
Ik heb het nog steeds helemaal goed hier, ik ga er nog even van genieten want voordat ik weet ben ik alweer thuis!
Ohja, ik zag gister op internet dat ik 2 stops heb op me terugvlucht
Guatemala - Panama
Panama - Madrid
Madrid - Brussel
Ik zit in totaal nu 15 uur in het vliegtuig en moet 4 uur wachten, dus ik heb een lange reis voor de boeg!

Dikke kus!

  • 17 Juli 2010 - 22:19

    Gianna:

    wat niceeee!
    kan je ffies bij katje langs hahah en madrid toevaaaaaaaaaal!
    tot lees/spreeks

    beso!

  • 18 Juli 2010 - 06:02

    Theo:

    Neem je nog wel een studieboek mee voor in je hangmat ...???

  • 18 Juli 2010 - 20:11

    Tamaar:

    Nou schat geniet er nog maar van, nog minder als 2 weekjes en je bent al thuis! Whaaaaa :)

    Erg leuk die profielfoto op je hyves, zo schattigg die kindjes!

    xxxxxxx <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2010

Adios Guate!

25 Juli 2010

Mi ultima semana en Guatemala

17 Juli 2010

Aniversario

10 Juli 2010

Diferentes cosas

30 Juni 2010

Toch niee..
Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 17001

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: