Toch niee.. - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Toch niee.. - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Toch niee..

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

30 Juni 2010 | Guatemala, Antigua

In het vorige verslagje schreef ik dat ik zou gaan verhuizen alleen dat gaat niet meer door. Die familie werkt namelijk niet meer samen met school en als ik daarnaartoe zou gaan is alles eigen verantwoordelijkheid en dat wil ik liever niet. Dus ik blijf nog lekker 4 weken waar ik nu zit. Vanaf maandag samen met een Nederlandse, wat is het fijn om af en toe lekker Nederlands te kunnen praten thuis.

Vandaag is het Army Day, dat betekent dat er veel gesloten is en ook de Spaanse school. Er is een project voor daklozen in Antigua en die krijgen een aantal keer per maand eten en drinken. Daar konden we gaan meehelpen vandaag en dat wilde ik graag doen, dat is namelijk s ochtends en normaal kan ik er niet bij zijn omdat ik moet werken, dus hartstikke leuk om te doen! We gingen met zijn zessen en hebben alles klaargezet, van allerlei groenten enz gesneden enz! 2 uur later konden de daklozen binnenkwamen, ze betalen een symbolische Q1, was 10 eurocent is. Daarvoor krijgen ze een maaltijd met een drankje. Veel daklozen hebben problemen bv alcohol of lijm snuiven.

Gisteren ging ik samen met Anneleen naar Alotenango om wat werk te doen voor het familieproject, helaas begon het ineens heel hard te regenen en zijn we na 10 min weer teruggegaan naar Antigua, jammer! Zaterdag gaan we beginnen met de presentatie voor het familieproject en hopelijk de week erop met het project, dat kan ik er nog aantal keer bij zijn :D

Verder ga ik morgen weer beginnen met werken in Alotenango.

Verder heb ik niet zo veel te vertellen!

Hasta la proxima!

Kus

• 30 Juni 2010 - 22:17

Lisa:

Jammer dat je niet kan gaan verhuizen maar hoop dat het toch nog wel leuk is bij de familie! Veel plezier verder nog! Xxx

• 01 Juli 2010 - 08:10

Tamaar:

Inderdaad jammer dat het niet doorgaat, maar is ook geen ramp:D

Werkse morgen haha ;)
    Ga ik lekker verder met de proefwerk week.
    Denk aan jou!!
    Dikke kus xxxxxx

• 01 Juli 2010 - 09:42

Theo:

Hoi Elsemiek hoe staat het met de gezondheid,hopelijk kun alweer gaan stappen en een kleine alcoholische versnapering drinken ??

• 07 Juli 2010 - 17:30

Christa:

Jammer voor je meisje maar zoals je inderdaad al schreef is dit een wijze keuze. Ik heb veel leuke en mooie verhalen gehoord van je moeder en vader en ze zijn heel trots op je.
    Mooi verhaal weer, zie je vervolg. Groetjes

• 10 Juli 2010 - 20:55

Angelique Verspaget:

Elsjeeee,

Hoe gaat het met je??
    Hoe bevalt het werken in Alotenango?

Je bent bijna thuis zag ik! :D ik hoop je gauw weer eens te spreken! groetjes, xxx Angelique