La Ciudad - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu La Ciudad - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

La Ciudad

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

05 Mei 2010 | Guatemala, Antigua

Vandaag naar de Spaanse les ben ik naar mijn gastgezin teruggegaan en was het bijna tijd voor de Almuerzo (lunch), deze bestond uit rijst met vanalles erin, tomaten met uien en tortilla en eigenlijk vond ik het toch wel lekker haha :P

Na de lunch heb ik mijn goede schoenen aanegetrokken want het is een en al kei hier dus op slippers loop je niet echt geweldig ben ik het centrum ingegaan, dat is ongeveer 10 minuutjes lopen dus dat valt goed mee!

Eerst moet ik naar de geldautomaat want ik had nog geen Quetzales. Alleen doen mijn pasjes het dus nergens -_-, gelukkig kwam ik heel toevaillig Carlos van de school tegen en is hij met mij alle automaten nog afgeweest maar nergens lukte het. Uiteindelijk zijn we naar een bank gegaan en heb ik mijn creditcard toch geld gekregen, dios mio!

Toen op zoek naar de supermarkt, der is er maar eentje, een fatsoenlijke dan, na een tijdje gevonden.
Dat is nog is eens iets anders als de Albert Heijn xl in Eindhoven haha, alles meters hoog en de rijen zijn echt heeeel krap, keek er mijn ogen uit! Even wat toiletspulletje gekocht en een blikje drinken want ik had dorst, het is hier namelijk 27 graden!

Heidy had me verteld dat ik daar ook het beste een Guatelmalteekse telefoon kon kopen dus toen ik er toch was heb ik dat maar meteen gedaan! Dat lukte al goed in een Spaans en dat kostte maar 16 euro! en daar zitten nog 60 minuten beltegoed bij haha! En als je opwaardeert op bepaalde dagen krijg je 3x zoveel, goed geregeld dus! :)

Nu even in een internetcafe met airco! beter!

Weet niet of er iemand skype heeft maar dat kan hier ook.

Ga zo maar is terug richting m´n gezinnetje en een lekker douche nemen. Ze hebben overigens warm water, oléeeee!

Jullie zijn nu wel op hoogte denk ik.

Voor diegene die mijn adres willen stuur even een mailtje, dan mail ik hem door!

Con cariñno,
Elsemiek

  • 06 Mei 2010 - 08:44

    Gianna:

    Heerlijk om weer wat van je avonturen te lezen. Geen geld pinnen lijkt me echt een crime. Gelukig ben je gered door Dios:P. Volgens mij moet ik voortaan mijn telefoon ook in Guatamala kopen hahah. En Skype dat heb ik :D. Zei gisteren nog tegen mijn ma moet het adres van Els hebben haha Thnx.

    Tot lees'

    x Gian

  • 06 Mei 2010 - 13:09

    Chantal:

    HOLA,Wat leuk om te lezen!!
    En toch wel lekker ha ha ha..tortilla gaat er altijd wel in toch??
    Veel succes verder op je avontuur!!

    saludos Chantal -xxx-


  • 06 Mei 2010 - 13:30

    Glenn:

    Leuk verslag els ! En tja geld pinnen lijkt voor ons normaal, daar lukte het dus niet zo gemakkelijk ;)

  • 06 Mei 2010 - 15:02

    Yolanda:

    leuk om te lezen dat het goed met je gaat!was zeker wel even schrikken om te merken dat je niet kon pinnen maar dat is ook weer opgelost heb ik begrepen morgen ga ik met mamma en kitty lunchen dat heeft mamma wel een beetje nodig denk ik wij passen ons ook al aan we genieten op dit moment van de nachos met salsa veel plezier en geniet !!!! liefs tante yo

  • 06 Mei 2010 - 18:59

    Nathalie:

    Hey Elsemiek!

    Welkom in Antigua ;-)

    Wat grappig, een stadsgenoot en een min of meer 'bekende', aan de andere kant van de wereld.
    Ik heb je wel gezien op kantoor tijdens je les, maar wilde niet storen.
    Mocht je zin hebben eens iets te gaan doen, of als je vragen hebt of dingen wilt weten, ik ben er inmiddels alweer 3 maanden... Mijn telefoonnr is 49064044.
    En anders tot maandag in Alotenango!

    Groetjes Nathalie (van de Spaanse les in Eindhoven!)

  • 06 Mei 2010 - 20:25

    Sylvie M:

    Elsjee :D leuk verslag meis!
    das ni duur 16 eurootjes :Phihi
    en warm water !! soo hee geniet ervan voordat het opeens verdwenen is hihi :P
    dikke kus

    Syll

  • 06 Mei 2010 - 21:49

    Mich Xxx:

    Hey liefje!!!
    Fijn om je verslagjes te kunnen lezen daar vanuit het verre Guatemala!!! :) Zo te zien kom je daar niets te kort :) mmm tortilla!!! Gelukkig kwam alles goed in de bank! xxx liefs

  • 12 Mei 2010 - 21:03

    Natascha:

    Fijn dat het eten je goed ligt, daar zag je best tegenop.

    Gelukkig dat je hulp kreeg van Carlos, je zou toch helemaal gek worden als je geen eens geld op kon nemen. :-(

    En ik wil ook zo'n telefoon, die van mij is een stuk duurder. hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2010

Adios Guate!

25 Juli 2010

Mi ultima semana en Guatemala

17 Juli 2010

Aniversario

10 Juli 2010

Diferentes cosas

30 Juni 2010

Toch niee..
Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 17023

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: