Estoy en Antiguaaaa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Estoy en Antiguaaaa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Estoy en Antiguaaaa

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

05 Mei 2010 | Guatemala, Antigua

Hola a todos!

Na een reis van ongeveer 24 uur ben ik aangekomen in Guatemala.
Gisternacht om kwart over 4 vertrokken met papa, mama, oom en tante richting Brussel. Precies op tijd om in te checken. Toen even nog koffie/thee gedronken en daarna door de paspoortcontrole, afscheid genomen (toch wel lastig hoor) en toen opweg naar de Gate, was een hele wandeling maar was precies op tijd daar.
Eenmaal in Madrid aangekomen moest ik eerst 15 min lopen, daarna met een metro en toen nog is 10 min lopen, had net tijd om nog ff snel broodje te eten. Om tien voor 12 gingen we boarden maar ze lieten ons heel lang wachten want we vlogen pas om tien over 1. Het hele Guatalmalteekse voetbaleftal zat bij me in het vliegtuig en der zat er zelfs een langs me haha!
Was wel echt een lange zit, 12 uur.
Om 5 uur lokale tijd kwam ik aan in Guatemala stad, de chauffeur van los niños stond klaar, was wel ff zoeken maar eenmaal gevonden konden we opweg naar Antigua. Het was druk op de weg en ze hebben lijnen op de weg maar daar kijkt niemand naar Links en rechts inhalen, allemaal geen probleem. Ook alleen maar fastfoodsrestaurants. Om 6 uur was ik bij de familie Morales aangekomen. Werd aardig ontvangen en de huishoudster liet me alles even zien. Het voelt wel echt heel raar hoor zo in het begin moet ik zeggen.
Ik heb eerst ff een douche genomen en daarna was het tijd voor het avondeten, dat bestond uit rijst met erwten, soort van draadjesvlees met aardappels en bruine bonen pasta. Ook was er nog brood en tortilla. Opzich viel het me nog best mee! :)
Na het avondeten heb ik me koffer uitgepakt en ben ik lekker gaan slapen.

Vanmorgen om half 5 was ik wakker, dus dat viel nog heel goed mee. Beetje liggen draaien. Het bed is best zacht maar het had erger gekund.
Mijn kamer is trouwens wel klein, een bed, een tafeltje en een kast en verder niks.

Het gezin bestaat uit papa, mama, paar dochters, een huishoudster en 2 hondjes.

Vanmorgen om 7 uur stond er ontbijt voor me klaar, papaya met limoen, broodje met jam en nog een zoet broodje en een kopje thee. Om kwart voor ging ik naar de Spaanse school want om 8 uur had ik al mijn eerste les. De school is 50 meter van mijn huis af dus beter kon niet.

Eerst ff een formuliertje invullen en toen mijn leraar Rudy ontmoet. Aardige jongen en van 8 tot 10 meteen Spaans gepraat. Om 10 uur was het pauze en werd ik ontvangen door Heidy, die het nu even opvangt omdat Virginie met zwangerschapsverlof is en omdat Ana-Maria vandaag terugkomt vanuit Nederland. Ze heeft me uitgelegd waar ik kan pinnen, waar de winkels zijn enz. Maandag is het moederdag en ga ik alvast mee naar de school in Alontenango. Dan kan ik vast alle vrijwilligers enzo ontmoeten. Dus dat vind ik wel leuk.
Volgende week zaterdag komt er een meisje in het gezin bij en maandag begint er op de school nog een Nederlands meisje dus dat vind ik wel prettig.
Daarna nog 1,5 uur les en moet zeggen want zit hier nu in spaanse school, dat het best vermoeiend is.

Ik ga zo eten, want om 1 uur is de lunch. Vanmiddag ga ik even de stad in om te kijken hoe het eruit zien en waar ik naartoe moet voor bepaalde dingen.

Adiossssss!

Liefs,
Elsemiek

  • 05 Mei 2010 - 18:48

    Femke:

    Els!
    Leuk om te lezen dat het toch allemaal wel mee valt!
    xx

  • 05 Mei 2010 - 18:57

    Gianna:

    Lieve Els,

    wat leuk zo je eerste verslagje. Zit met een big smile achter de com toenik je ffies sprak op msn super!:)
    dikke kus

  • 05 Mei 2010 - 19:00

    Mamsie En Papa:

    Hallo lieverd,
    Wat fijn om te lezen dat het tot nu toe best wel meevalt. En dan is dit nog maar het begin. We zijn nu al benieuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs x

  • 05 Mei 2010 - 19:05

    Opa En Oma:

    We hebben gehoord dat tot nu toe alles goed gaat en dat vinden we fijn.
    Groeten van ons.

  • 05 Mei 2010 - 19:11

    Marlot:

    Hey Els!

    Fijn dat alles tot nu toe meevalt! Ben benieuwd naar je verdere verhalen!!!

    xx

  • 05 Mei 2010 - 20:08

    Jedidja:

    Lievee els!

    blij dat je helemaal goed bent aangekomen! en dat het tot nu toe meevalt.

    Dikke kuss!

  • 05 Mei 2010 - 20:38

    Dees:

    Hey elsje

    Nou gelukkig ben je goed aangekomen, maar is idd wel erg lange zit zeg.

    Dus je moest daar gelijk de volgende dag aan de bak, nou je moet maar denken dan kom je er goed in haah

    Gelukkig valt het gezin en het eten daar een beetje mee haha

    Heel veel suc6 en ben benieuwd naar je volgende verslagje

    Liefs dees

  • 05 Mei 2010 - 21:55

    Selena:

    Heey Elsemiek!^^

    Lang geleden zeg! Zag op je facebook dat je wegging dus dacht laat ik even op haar site kijken. Echt super! zal je verhalen volgen en om aan het spaans te wennen dit berichtje voor jou:

    Que te vaya muy bien y que disfrutes mucho de la experiencia! =D

    groetjes,
    Selena


  • 06 Mei 2010 - 11:53

    Theo:

    Is zeker wel een "oude man"die oom van je ???

  • 06 Mei 2010 - 20:27

    Hanny:

    Hoi Elsemiek
    we hadden al gehoord dat je goed aangekomen bent,
    Leuk al om meteen je verhaal te horen, kunnen we morgen bij het tenissen even bijkletsen,
    Veel succes met de spaanse les.
    groeten!

  • 06 Mei 2010 - 20:30

    Sylvie M:

    Toppies els !!
    leuk om te lezen!
    geniet er van
    kuss
    syll

  • 12 Mei 2010 - 20:59

    Natascha:

    Wauw wat een reis zeg maar gelukkig ben je daar heel goed ontvangen. En luxe hoor een huishoudster. hihi

  • 13 Juni 2010 - 13:58

    Elsemieke Grooters:

    Hai Elsemiek. Ik heb net een waarbenjij.nu aangemaakt omdat ik morgen op reis ga.. voor stage.. naar guatemala.. antigua... werken bij los niños.. via via kwam ik bij jouw site die ditzelfde ongeveer vertelde, en jij heet elsemiek! Ik elsemiekE.. hoe bizar! Ben je er deze week ook nog? Groetjes Elsemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2010

Adios Guate!

25 Juli 2010

Mi ultima semana en Guatemala

17 Juli 2010

Aniversario

10 Juli 2010

Diferentes cosas

30 Juni 2010

Toch niee..
Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 17000

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: