Time flies - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

28 Mei 2010 | Guatemala, Antigua

Hoi lieve vrienden en familie!

Het is alweer eventjes geleden dat ik wat heb geschreven en natuurlijk heb ik de tussentijd weer vanalles gedaan en meegemaakt!

Vorige week donderdag in huis een nieuw meisje gekomen. Ze heet Christie, 20 jaar en komt uit New York, een heel aardig meisje! Het is toch gezelliger met meerdere mensen in 1 huis:D

Vorige week is de echte directeur van de school terugkomen van vakantie. Ze heeft namelijk een Nederlandse man en ze waren 4 weekjes naar Nederland op vakantie geweest. Hele aardige vrouw :)

Vorige heb ik ook maar een paraplu gekocht want ik kan niet meer zonder mijn paraplu! Het regent hier nu elke dag en niet z´n beetje ook dus het is een echte noodzaak, het regenseizoen is echt begonnen nu!

Afgelopen vrijdag gaf er een leraar van de school een feest in een hotel, bij mij in de straat, was echt supergezellig! Veel Nederlanders, Amerikanen, Canadeze en Guatelmalteken.
Het was de bedoeling dat je beetje drank en eten meenam dus we hadden afgesproken om ´s middags inkopen te doen, het was beetje zwaar met de flessen dus met de tuktuk terug, vind dat toch altijd leuk :P

Vorige week zaterdag ben ik samen met Nathalie naar de sportdag geweest van 6 scholen samen gegaan. We konden niet echt iets doen maar we hebben bij alles beetje gekeken. Er was voetbal, basketbal en voetbal voor de kleintjes. Ana-Maria en Suzanne (beide NL) deden de prijsuitreiking, ik was fotograaf want ik was de enige die mijn fototoestel bij had :) Zaterdagmiddag ben ik samen met Christie, ze is hier samen met een medestudent en leraar, ergens een heerlijk stuk taart wezen eten en gezellig gekletst. Ze hebben hier echt goede cake en taart trouwens! ´s Avonds zijn we nog iets gaan drinken met zijn allen en redelijk op tijd terug.

Zondag zou ik eigenlijk naar Alotenango gaan omdat er een soort braderie was maar diegene met wie ik zou gaan die was zoek en alleen gaan vond ik niet zo leuk, dus ik besloot de stad in te gaan. Onderweg bedacht ik me dat ik wel is een kijkje kon gaan nemen in de sportschool hier. Heb me meteen ingeschreven, een abbonnement voor 3 weken. Best duur voor Nederlandse begrippen maar maakt niet zoveel uit, ik wil graag wat sporten! Ik zou het liefst tennissen maar dat kan hier helaas niet :(
Zondagavond zijn we met een groep van 13 man uiteten geweest, het was heeeeerlijk! :D

Het eten wordt een beetje vervelend, het lijkt de laatste tijd nogal op elkaar en het ontbijt is voor mij echt te weinig. Een paar stukken fruit en een klein zoet broodje. Maarja ik heb vorige week pindakaas gekocht dus dan kan ik een broodje pakken met dat erop, dus dat is beter! :D

Met Spaans loop ik ook helemaal op schema. Als het goed is heb ik deze week nog les en ga ik de week erop op school beginnen! De kinderen hebben hier in juni of juli, weet het even niet zeker, een week vakantie en die week ga ik ook nog de hele week les nemen. Je kan in 4 weken niet de hele taal leren en nu ik hier ben wil ik zoveel mogelijk leren!

Dinsdagavond was ik samen met mijn huisgenootjes uitgeweest, heel veel Amerikanen, is weer is wat anders als alleen Nederlanders :)

Ik heb ook voor de eerste keer me was gedaan, nouja meer laten doen. Ik had alles bij elkaar gepakt en in 2 tassen gedaan. Het was bij elkaar 9 kilo, best veel dus haha! De dag erna kon ik het al ophalen, goed geregeld!

Woensdagmiddag dacht ik mijn haren te gaan wassen, nou dat ging ook goed, althans het begin. Ik had net de shampoo uitgespoeld toen ineens de douchekop in de brand stond!! Snel de kraan uitgedraaid, me handdoek gepakt en uit de douche gegaan, ik schrok me kapot!! Carlos vertelde dat het kleine kabeltje wat zorgt voor warm water kapot was gegaan. Dit gaat kapot als er te lan en te warm wordt gedoucht, de Amerikanen douchen echt heel lang dus waarschijnlijk hebben hun voor mij gedoucht en wat ik de pineut. Carlos zei dat hij het donderdag al zou maken maar het is vrijdag en het is nog niet gemaakt, kan nog wel even duren want als ze hier morgen zeggen weet je nooit wanneer het gebeurd ;)

Gisteravond hadden we afscheid van vrijwilliger. Die gaat na ruim 4 maanden terug naar Denemarken. Het was een hele gezellige avond, de hele club was compleet! :D
Alleen gisteravond is de vulkaan de Pacaya uitgebarstte en best heftig. Het is 12 jaar geleden dat hij heftig is uitgebarstte en het was nu nog heftiger dan toen :O, alle mensen zijn geevacueerd en tot nu toe zijn er 3 doden gevallen. De kans bestaat dat er nog een uitbarsting komt maar dat weet niemand zeker. Het vliegveld is in ieder geval vandaag en morgen gesloten en alle scholen zijn ook dicht vandaag.

Het is op dit moment ook heel slecht weer en we zouden eigenlijk dit weekend gaan surfen, maar dat gaat helaas niet door :(
Er is een grote kans op een cycloon en op dit moment is het niet zo verstandig om daarnaartoe te gaan, dus hopelijk een andere keer, wel heel jammer maar het is beter om hier te blijven!
Het is ook zonde als je daarnaartoe gaat om te surfen en dat je misschien wel de hele tijd binnen moet zitten omdat het weeer zo slecht is!

Zo ik heb volgens mij alles wel weer z´n beetje verteld, ik vergeet altijd wel iets maar toch :P

Veel liefs vanuit het regenachtige Antigua,

Abrazo,
Elsemiek

  • 28 Mei 2010 - 21:45

    Gianna:

    Hallooo lief,

    Wat een spannende verhalen allemaal weer !!!! Duimen dat je snel weer kan surfen. Wat fijn dat je zo te horen je draai hebt gevonden en altijd wel wat te doen hebt! Tijd vliegt hea:D (dus we hebben je snel weer bij ons:P). Zelfs pindakaas phoe phoe moet niet gekker worden.

    Nou we houden contact.

    Dikke kus

  • 28 Mei 2010 - 21:47

    Tamaar:

    Elsjeeeee,

    Pfff vind het maar niks die vulkanen enzo daar... Maargoed zolang je daar veilig zit is het goed!! :D

    Tijd vliegt.. nog 64 dagen hihi... dat zeggen wij liever als; nog 2 maanden, he els!!:P

    Nou, have fun nog schattie en ik spreek je weer op msn verder haha!

    xxxxxxxxxxx

  • 29 Mei 2010 - 07:30

    Papa En Mamsie:

    Hallo Lieverd,
    Wat een prachtig verslag weer. Je hebt weer een boel te vertellen. Leuk!

    Besos xxx

  • 29 Mei 2010 - 10:36

    Theo:

    Mooie en leuke verhalen Elsemiek.
    Nog een goed boek gelezen,en iets aan je Spaanse grammatica gedaan ?? ha ha

  • 29 Mei 2010 - 12:09

    Mike & Marjolein:

    Tjee, het houdt niet op met al die mooie verhalen! Dan is het leven hier maar saai hoor. Het meest spannende hier is de X factor finale, haha. Veel plezier daar en succes met alle regen (daar hebben wij vandaag eens geen last van..)!

    liefs m & m

  • 29 Mei 2010 - 15:37

    Hanny:

    de vulkaan hebben wij ook gezien, sind ijsland kijken wij veel naar vulkanen,
    Gezellig al die uitjes.
    Wij blijven wel tennissen, mischien kunnen we dan een keertje winnen,
    blijf genieten. groeten

  • 30 Mei 2010 - 18:07

    Tante Yo:

    he meisje alles goed daar ! het is wel een beetje onrustig zag ik vannacht op cnn moest wel aan je denken.hoop niet dat jullie er daar last van gaan krijgen we blijven het wel volgen jammer dat het weekend niet doorging maar dat houd je nog wel te goed denk ik kun je wat uitrusten want je bent flink aan het feesten (groot gelijk )geniet er maar van dikke knuffel yo ps stuur je morgen nog een mail

  • 30 Mei 2010 - 20:06

    Silvy:

    heey elsemiek

    leuk zo'n verslag. wat spannend allemaal zeg. ik vind het leuk om je zo te volgen op je reis.

    groetjes silvy x

  • 01 Juni 2010 - 13:55

    Sandra Harink:

    Hey Elsemiek!

    Ik hoop dat alles goed met je gaat daar! Nu ook met Agatha enz...ik heb naar mijn vrienden al een noodmail uitgezonden. Er komt snel geld die kant op hopelijk. Succes met alles...wat heftig om daar nu te zitten, maar ik denk dat je ook heel nuttig bent, juist nu!

    succes meid en doe de groetjes aan de lieve fam. Morales van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2010

Adios Guate!

25 Juli 2010

Mi ultima semana en Guatemala

17 Juli 2010

Aniversario

10 Juli 2010

Diferentes cosas

30 Juni 2010

Toch niee..
Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 17003

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: