Alweer 2 weken voorbij! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken voorbij! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken voorbij!

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

19 Mei 2010 | Guatemala, Antigua

Hola a todos!

De tijd gaat snel, er zijn alweer 2 weken voorbij! Heb het steeds bijna naar me zin en voel me steeds beter thuis! :)

Vorige week ben ik drie keer opstap geweest! Heel gezellig hier, het begint het ongeveer rond 9 uur, half 10 en alle kroegen sluiten om 1 uur. Maar dat heeft ook beetje te maken met de veiligheid hier. En het ritme is hier natuurlijk ook heel anders want mensen staan hier vroeger op en gaan eerder naar bed als in Nederland. Je krijgt hier over het algemeen best veel alcohol. Zeker in vergelijking met Nederland. Er zijn ook best veel Ladiesnights en dan kost een drankje ongeveer 30 cent haha! Donderdagavond ben ik samen met 2 Nederlanders naar een soort van bioscoop geweest. Het was de film Benjamin Button, hij was gesproken in het Engels en ondertiteld in het Spaans De entree kostte niks, je moet alleen een drankje bestellen dus :)
Vrijdag was het de laatste avond een Nederlands meisje dus zijn we ook nog iets gaan drinken, eerst naar een karoakebar en daarna naar een bar waar het was drukker was, gezellig!

Afgelopen woendsag is ook het regenseizoen begonnen! Ik heb toch al best veel gereisd maar ik heb nog nooit zoveeeel regen gezien. Ik was ergens gaan schuilen en ik heb daar een uur gewacht, tusesndoor maar beetje met locals gekletst, en toen het droog was toch maar terug naar huis want ik had ook nog een afspraak. Alleen de straten waren helemaal blank, er was geen steen meer zichtbaar dus ik had natte voeten! Woensdagmiddag had ik de eerste vrijwilligersbijeenkomst van Los Ninos met (bijna) alle vrijwilligers. Ik ben nu overal van op de hoogte. Het was ook met een hapje en drankje, niet verkeerd :).

Met de Spaanse lessen gaat het ook steeds beter. Gisteren hebben we de tegenwoordige tijd afgesloten en we zijn vandaag begonnen met de verleden tijd, steeds een stapje hoger! Maar hij vindt dat ik het goed doe, mijn uitspraak vind die heel goed! Moet alleen nog wat meer oefenen, maar dat komt vanzelf wel!

Zaterdagochtend ben ik met een Nederlands meisje gezellig wat wezen drinken en hebben we nog wat door Antgiua gelopen. De rest van de dag lekker rustig aangedaan.

Zondag samen met 3 Nederlanders en 1 Guatalmalteekse naar de Agua Calientes geweest (waterwarmbronnen), maar dat viel nog al tegen. Het was was niet echt warm en eigenlijk gewoon best vies en ook echt alleen maar locals, we hadden ons er iets anders van voorgesteld.. Dus we zien er niet lang gebleven maar we waren er wel even uitgeweest. Zondagavond lekker uiteten geweest bij de Italiaan, dat was heerlijk!! :D
Op zondag is de familie trouwens heel netjes gekleed en eten ze heel uitgebreid.

Het eten begint me trouwens behoorlijk te vervelen. Het lijkt alleen best wel op elkaar en het ontbijt is ongeveer elke ochtend hetzelfde. Meestal is het fruit met een zoet broodje en brood. Veel variatie is er dus niet..

Gister had ik in de ochtends Spaans en om 2 uur zou Ana-Maria (hoofd organisatie los niños) mij ophalen om samen naar een project te gaan in San Mateo. Vorige week was ik dus naar Alotenango geweest, uit deze twee projecten moet ik dus over een tijdje gaan kiezen! Er ging ook nog een vriendin van Ana-Maria mee, een Amerikaanse die min of meer bij haar woont. Met zijn drieen het project bezocht en ook hier was ik heel erg van onder de indruk. Op dit moment zijn er 2 locaties waar kinderen huiswerkbegeleiding krijgen maar het allemaal best wel klein. Ze zijn op dit moment bezig om een nieuwe school te bouwen en dat wordt echt heel mooi. Ze zijn daar ongeveer 4/5 weken geleden mee begonnen en de vaart zit er goed uit! Wat ook heel mooi is om te zien is dat al die kinderen helemaal weg zijn van Ana-Maria, al die kinderen willen der helemaal knuffelen, zo lief! Ook al we een klas binnen gingen om te kijken stonden alle kindjes telkens op en heetten ons welkom, heel schattig! Het wordt nog heel moeilijk voor mij om te gaan beslissen! De school in Alotenango is mogelijk in de ochten of middag en in San Mateo is het alleen mogelijk in de middag. Dus dat is ook nog een afweging.
Na het bezoek aan de school zijn we naar het huis van Ana-Maria gegaan, dat ligt ietsje buiten Antigua. Ines (Nederlands meisje) ging ook gezellig mee! Wat een prachtig huis zeg, we hebben gezellig zitten kletsen met een drankje en een hapje :) Genieten van het goede leven!

Verder woon ik op dit moment nog steeds samen met een Amerikaans meisje en met twee mensen uit Guatemala stad. Opzich best gezellig en het is goed om mijn Spaans te oefenen!

Wat trouwens wel heel veel leuk is om te vertellen; vanavond ga ik naar de Buena Vista de Corazon, dat is bijna hetzelfde als de Buena Vista Social Club, dus ik ben heel benieuwd.
Papa en tanta Yolanda: het is met die oude man hihi! De originele. Zo zie je hem nooit en zo 2 keer in een jaar! Heel vet dus!

Ik weet het nog niet helemaal zeker maar waarschijnlijk ga ik zaterdag met Ana-Maria naar een soort van sportdag van de school in San Mateo. Morgen hoor ik daar meer over! En zondag gaan we waarschijnlijk naar een waterpark, dat is ook heel leuk! Het weekend erop gaan we surfen aan de Pacific! :D:D Niet dat ik dat kan, maar we zullen wel zien haha!

Verder heb ik op dit moment even niet zoveel te melden, alles gaat eigenlijk wel goed :) Af en toe is het nog wel is moeilijk maar dat hoort er bij! Ik ben wel ver weg van alles en iedereen in Nederland!

Heel veel liefs!
Elsemiek


  • 20 Mei 2010 - 05:17

    Mamsie:

    Je hebt weer heel wat meegemaakt en voornamelijk leuke dingen. Da's mooi! Het blijft leuk om te lezen.
    Geniet maar lekker verder (en met dat Spaans komt het wel goed).
    Liefs van papa en mamsie x

  • 20 Mei 2010 - 07:53

    Gianna:

    Hey lief,

    Wat super om weer je fantastische verhalen te horen. Je beleeft me wel wat daar:P tenminste interessanter dan mijn leventjes heir haha:). En vind het nog altijd super dat ik je wel eens in 2/3 dagen spreekn houden zo:D:P;).

    Dikke Kus en geniet ze

    Gian

  • 20 Mei 2010 - 09:14

    Tamaar:

    Schattieee,

    Leuk weer om zo je hele avonturen te lezen!
    En wij maar zeuren over de regen in NL altijd, terwijl je daar je voeten niet eens meer ziet hahah!
    Heb je gister nog via cam gezien dus dat is wel leuk :)
    Gniet ervan daar!!

    Dikke knuff,
    xxx

  • 20 Mei 2010 - 10:25

    Theo:

    Leuke verhalen Elsemiek !
    Lees je ook nog weleeens een goed boek s'avonds...?? of ga je alleen maar op stap ?? ha ha

  • 20 Mei 2010 - 18:47

    Christa:

    Hallo Elsemiek,
    Jij hebt het wel heel goed en niet te veel te melden, nou ik vind je ervaringen die je mee maakt nog al wat. Ik ben blij te lezen dat het je zo goed gaat. Heel veel succes verder en geniet van alles. Groetjes en tot lees Christa

  • 20 Mei 2010 - 20:29

    Dees:

    Hey hey

    Je maakt wat mee daar zeg, echt super om je avondturen te horen.

    Heel veel plezier van de week

    Liefs dees

  • 20 Mei 2010 - 20:51

    Bianca:

    Heeey Elsemiek!

    Super leuk om al je verhalen te lezen haha! En wat fijn dat de drank daar zo goedkoop is en de bioscoop.. Dat zou wel een hoop geld schelen :D

    Fijn dat het Spaans goed gaat ben wel een beetje jaloers hoor haha met mij Spaans zou het wel nooit meer goedkomen.

    Maar heb al je verhalen nu gelezen en hou voortaan ook elk verhaal bij!

    Echt kei leuk wat je doet. Heb alweer zin in je volgende verhaal..

    X

  • 21 Mei 2010 - 06:57

    Mich Xxx:

    Fijn om je verhalen te lezen,Elsiee! Wanneer verschijnt je boek? :p Geniet ze! xxx

  • 27 Mei 2010 - 17:43

    Mieke:

    Hoi Elsemiek
    Je hebt het daar wel goed zeg, stappen, uiteten , surfen en naar een waterpark. Ben benieuwd welk project je gaat kiezen.Je hebt er al bijna een maand opzitten en dat papa en mama komen is ook al snel.We vinden het leuk om te lezen hoe het met je gaat. Geniet er maar van liefs ome Paul en tante Mieke.

  • 28 Mei 2010 - 04:59

    Angelique:

    Elsje klinkt leuk allemaal daar! :D veel plezier dit weekend met het surfen, je kunt het! haha have fun! xxx Angelique

  • 28 Mei 2010 - 19:44

    Ria :

    Je begint al aardig te wennen, lees ik in je verslag.
    Wat doe je in zo'n korte tijd toch veel indrukken op!
    Veel plezier dit weekend op de Pacific!
    Groetjes, Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2010

Adios Guate!

25 Juli 2010

Mi ultima semana en Guatemala

17 Juli 2010

Aniversario

10 Juli 2010

Diferentes cosas

30 Juni 2010

Toch niee..
Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 17032

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: