Fin de Semana y El Lunes - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Fin de Semana y El Lunes - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Fin de Semana y El Lunes

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

10 Mei 2010 | Guatemala, Antigua

Zo heb wat meegemaakt, nog steeds heel veel indrukken en ervaringen die je meemaakt, het is allemaal nogal wat!! :D

Vrijdag ben ik na de Spaanse les even het centrum ingegaan, even door het centrum gelopen en ´s middags de trip geboekt voor zondag: Chichicastengao! ´s avonds voor de eerste keer een drankje gaan drinken, we gingen naar La Sala, leuke bar en met een live bandje! Rond half 1 was ik thuis en lekker gaan slapen.

Zaterdagochtend vroeg opgestaan want ik ben nog steeds elke dag standaard om 6 uur wakker, echt niet fijn! Ben eerst op zoek gegaan naar de winkel waar ik een wereldstekker kon kopen en gevonden en die kostte wel 35 eurocent haha! Daarna ben ik een rondje over de markt gaan lopen.
Ook op deze markt veel nepspullen, je kunt er de nieuwste dvd/series/cds kopen, helaas solo en español, Que lastima!
Daarna naar het internetcafe gegaan om te skypen met papa en mama, was heel fijn om ze even te zien en te spreken. Daarna nog met Gianna en daarna nog met Did en toen nog een groepsgesprek, very nice! :D:D
`s Middags ben ik even wat gaan drinken met Nathalie, Nathalie ken ik van de Volksuniversiteit in Eindhoven, heel toevallig. Die zit hier voor 6 maanden en ook voor Los Niños. Zaterdagmiddag verder lekker rustig aangedaan, beetje gelezen, muziek geluisterd en natuurijk gestudeerd! jaja! Op tijd naar me bedje gegaan hier zaterdag.


Zondagochtend was het vroeg opstaan. Om kwart voor 7 zou ik een paar straten verder zijn dus rond kwart over 6 opgestaan, tas gepakt en vetrokken. Samen met andere Nederlanders gezellig een dagje naar Chichicastenango. Dit is een dorp met een hele grote markt, veel traditionele spullen :) Het was ongeveer 2,5 uur rijden heen. Het busje zat echt prima, de wegen zijn hier namelijk niet zo dus dat was wel relaxt! We hadden in totaal iets van 4/4,5 uur in het stadje. We zijn over de markt gaan lopen, veel kraampjes met hetzelfde, dat wel. Wel veel kleur! :D veel kraampjes met maskers, sieraden, traditionele kleding en dat soort dingetjes!
Tussendoor ergens lekker gegeten en na het eten zijn we naar een winkel gegaan van een Nederlandse vrouw, die vrouw laat de lokale bevolking duurzame spullen verkopen in die winkel. Die spullen zijn echt van hele goed kwaliteit! Veel geweven spullen en we kregen ook weefproces te zien, leuk! Daarna nog over de markt gelopen en om 2 uur weer in de bus richting Antigua! Ok kwart over 4 waren we in Antigua alleen er was een processie dus we konden niet verder met de auto dus we zijn maar gaan lopen. Die processies kunnen wel uren duren nbamelijk!

Om half 8 werd ik opgehaald om uiteten te gaan, weer met allemaal Nederlanders, in totaal met zijn negenen, gezellig! lekker gegeten en rond 11 uur was ik thuis.

Vanmorgen ging ik samen met Heidi naar de school in Alotenango.
In Guatemala is het vandaag (10 mei) moederdag en op school was er daarom soort van georganiseerd.
Eerst een rondleiding gehad in de school, ziet er prachtig uit, heel mooi gebouw! DAt is iets om trots op te zijn! Na de rondleiding gelopen naar de plek waar de viering plaatsvond. Kinderen deden een opvoering, moeders de stoelendans, de baas van de school (Julio) deed nog een woordje en de vrijwilligers lazen een gedichtje voor.
Na dit alles was er eten in de school voor alle moeders!
Ze kregen allemaal een broodje kip en nachos met frigoles.
Ik heb ook maar meteen meegeholpen, heel leuk om te doen. Eten opscheppen, bordjes op tafel zetten en drankje neerzetten :) meteen de handen uit de mouwen. Er was genoeg en we mochten met z`n allen ook mee-eten! Na het eten nog geholpen met opruimen en het was tijd om naar huis te gaan. Heidi had me met de auto weer thuis afgezet :)

Vanmiddag weer 2 uur Spaans gehad, was weer een druk dagje! Het is hier ook nog steeds best warm, 28 graden dus dat is ook best vermoeiend.

En nog even dit:
wist je dat:

mijn moeder hier met haar achternaam perez heet


fleur mij gister sjors noemde (een jongen hier heet sjors) grappig he mama hihi

de huishoudster elke dag al mijn spullen opruimt, echt alles :O

Zo dit was het weer voor dit moment!

Que le vaya bien (het ga u goed)

Con cariño,
Elsemiek

  • 11 Mei 2010 - 04:10

    Theo:

    Lijkt mij een slechte ontwikkeling dat je een huishoudster hebt die al je spullen opruimt...!!!!
    Heb je enig idee wat in Nederland een huishoudster per uur kost..??
    Doei XX

  • 11 Mei 2010 - 04:49

    Mamsie:

    Zo, je hebt in een paar dagen weer heel wat meegemaakt. Dat belooft nog wat voor de komende tijd.Leuk, dat ik toch nog een beetje een Sjors heb.

  • 11 Mei 2010 - 08:23

    Gianna:

    Que bonito chica mia :D haha.

    Wat leuk om al die verhalen weer te lezen, ge maakt inderdaad nogal wat mee! Geniet er lekker van liefie en vooral van het heerlijk weer haha.
    Dat je Ma daar Perez heet ....heel toevallig haha.

    Dikke Kus
    Gian
    Tot Spreeks

  • 11 Mei 2010 - 09:16

    Tamaar:

    Zooo jij zit niet stil daar!! Toppie om alles zo te lezen, erg leuk :D

    Haha je moeder Perez.. heeft ze iets op te biechten?! :P

    Geniet er van daar schat!!
    En lekker toch, die 28 graden, word je straks nog echt negerbruin ook! ;)

    xxxxxxx
    Tamaar

  • 11 Mei 2010 - 09:26

    Christa:

    Hé Elsemiek,
    Je hebt het maar goed daar, je wordt super verwend zo te lezen! Je kamer wordt opgeruimd.De zon schijnt en het is lekker warm. Dat komt zeker door je lieve lach. Je maakt zo heel wat mee, geniet maar lekker en we horen weer van je.
    Groetjes van ons, alle 4.

  • 11 Mei 2010 - 10:52

    Yolanda :

    hi dat is wel grappig dat je daar sjors heet,trouwens goed van je dat je zo aktief bezig bent op school,anders wordt je zo lui zeker als ze in huis alles voor je doen maar dat was je al gewend ha ha .Goed om te lezen dat je het leuk hebt gehad zondag heel veel liefs vanuit een steenkoud eindhoven xxx

  • 11 Mei 2010 - 11:40

    Sandra:

    Hej Els,

    Echt super leuk om te lezen! En fijn dat het zo goed gaat en dat het bevalt!

    Ik blijf je volgen;)

    Xxx
    Sandra

  • 11 Mei 2010 - 17:52

    Mieke:

    Fijn om te weten dat je daar je draai al een beetje weet te vinden en dat je al zulke leuke. afwisselende contacten hebt en dat het dagje uit zondag ook gezellig was. En de huishoudster niet te veel laten opruimen.. ha ha ha. We kunnen nou even niets laten horen , want we gaan morgen op vakantie.
    Groetjes en een dikke kus van ome Paul en tante Mieke

  • 11 Mei 2010 - 19:06

    Renee:

    Hee Elsemiek,

    Wat leuk om te lezen zeg, en zo te horen vermaak je je prima en heb je al een aantal leuke mensen leren kennen!

    Die huishoudster is wel echt luxe, geniet daar maar van haha..

    x

  • 11 Mei 2010 - 20:14

    Marjolein:

    hoi!!!

    leuk om zo een beetje van je leven daar op de hoogte te blijven!

    hier regent t nu kei hard, dus geniet maar van die 28 graden!

    liefs,
    marjolein

    ps het klinkt als een bestemming voor mij: een huishoudster die alles opruimt :-)!

  • 12 Mei 2010 - 20:13

    Angelique:

    Elsjeee, zo te horen gaat het goed met je! :D mooi zo! ik blijf je volgen en maak er nog een leuke tijd van daar he! xxxx

  • 12 Mei 2010 - 21:12

    Natascha:

    Dat word nog afkicken straks zonder huishoudster maar misschien kan je der wel meenemen in je koffer. ;-)

    Ik ben blij om te lezen dat het zo goed met je gaat, volgens mij vliegen die 3 maanden om en baal je straks dat je weer naar huis moet. ;-)


  • 14 Mei 2010 - 11:49

    Kitty Hagen:

    hallo lieve schat ik lees dat het goed met je gaat nou ik vind het heel knap van je wat je doet geniet er van hoor je weer over een paar dagen kusje van mij

  • 15 Mei 2010 - 13:07

    Ria:

    Zoals beloofd ga ik jouw reisverslagen volgen.
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Ik begrijp dat je vrijwilligerswerk op een school gaat doen.Ben benieuwd hoe het onderwijs er daar uitziet! Gr. Ria.

  • 15 Mei 2010 - 19:12

    Sylvie M:

    Leuk verhaal els,

    kijk maar uit dat die huishoudster niet iets van je spullen jat, als ze alles ''zo goed'' opruimt! ;)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2010

Adios Guate!

25 Juli 2010

Mi ultima semana en Guatemala

17 Juli 2010

Aniversario

10 Juli 2010

Diferentes cosas

30 Juni 2010

Toch niee..
Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 17025

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: