Mi casa es su casa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Mi casa es su casa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Mi casa es su casa

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

04 September 2012 | Guatemala, Antigua

Hola lieve vriendjes!

Daar ben ik dan, de tijd gevonden om een verhaaltje te schrijven om jullie even een beetje op de hoogte te houden.
Laat ik bij het begin beginnen, de dag van vertrek, afgelopen zondag.
Al mijn lieve vriendjes en familie waren naar Schiphol gekomen of meegegaan, helemaal super!! Eerst nog wat gedronken met zijn allen voor het moment dan echt daar was, een uurtje voor ik zou vliegen maakten we nog een groepsfoto en toen heb ik iedereen gedag gezegd, dat viel me zwaar..
Ik kreeg allemaal nog lieve dingetjes mee, kaartjes, heel lief!

Tijd om naar de Gate te wandelen en te boarden, het was een heel groot vliegtuig en het was helemaal tot de knok toe gevuld! Het boarden ging niet snel genoeg, er kwam iemand niet opdagen dus die koffers werden uit het vliegtuig gehaald en uiteindelijk vertrokken we een half uurtje later. De KLM is echt helemaal top, zo fijn. Prima beenruimte, lekker eten (Ja, zelfs ik vond het lekker), heerlijke Nederlandse films gekeken en ik kwam de tijd prima door. Helaas geen oog dichtgedaan, ja.. een halfuur voor we gingen landen, die landing is dan ook helemaal aan me voorbij gegaan. ahum.

In Panama was het eigenlijk meteen weer doorgaan naar de Gate om naar Guatemala te gaan. Even het thuisfront laten weten dat ik Panama was en voor ik het wist zat ik alweer in het vliegtuig, wel een heel kleintje vergeleken bij de vorige. Ik zat tussen een hele club Guatelmalteekse vrouwen die met zn allen op een cursus waren geweest en die hadden genoeg gespreksstof en ik dus ook haha. Twee uurtjes later zette ik voet op Guatelmalteekse bodem. Nog even een formuliertje ingevuld en ik kon mijn koffers gaan halen en die van mij kwamen als eerste (ja, echt! normaal altijd de laatste..), karretje gepakt en naar buiten gelopen waar Vinicio (chauffeur LN) al op me stond te wachten met deze keer de goede naam erop. Het ging allemaal zo voorspoedig.
Het is ongeveer een uurtje rijden (slalommen, rechts inhalen enz.). Tijdens de rit begon hij ineens met zijn telefoon te spelen, maar met een goede bedoeling want ik kreeg Ana-Maria aan de telefoon, zo fijn om even der stem te horen!

Rond half 10 lokale tijd (8 uur verschil met Nederland, eerder) kwam ik aan bij mijn familie, de famile Morales, dezelfde als twee jaar terug. Ik werd me open armen ontvangen! Heb een andere kamer als de vorige keer, maar het is goed! Al mijn spullen uitgepakt en ik ben mijn bed ingedoken want oh wat was ik kapot! Alleen kon ik niet echt slapen, te druk nog in mijn hoofd denk ik en om 5 uur was ik klaarwakker. Ben maar een beetje gaan rommelen, rond 7 uur ben ik gaan ontbijten. Op dit moment woon ik samen met een Nederlands meisje, een Poolse jongen en een moeder en dochter uit Taiwan, leuk cluppie. In het huis is nog alles helemaal hetzelfde, de tuin, de kamers, de hondjes, het voelde echt een beetje als thuiskomen.
Heb het een beetje rustig aan gedaan (pas me al goed aan) en daarna mijn spulletjes gepakt en ben ik Antigua ingelopen. Het is eigenlijk heel raar, want je weet precies nog waar wat zit, nouja ongeveer dan, en je loopt zonder er over na te denken. Het weer trouwens erg mooi gister!
Heel t centrum doorgelopen, de markt, de Arc, alle dingetjes weer gezien. Even naar de supermarkt voor wat dingetjes die ik niet had meegenomen uit Nederland, een telefoontje gekocht, drankje gedaan bij Cafe Barista met Wifi dus eventjes laten weten dat alles goed was gegaan :).
Voor ik naar huis ging nog even bij de Spaanse school binnengelopen en toch maar besloten dat ik vandaag (dinsdag) toch maar zou beginnen met Spaans ipv woensdag wat eigenlijk de afspraak was maar ik vond het wel goed. Om 13 uur was het lunch time en na de lunch kwam AM me halen, alles wat ik voor haar had meegenomen uit Nederland bij elkaar gezocht en op naar haar huis. Heel fijn haar weer te zien en even helemaal bijgekletst, de hondjes nog uitgelaten en weer netjes thuis afgezet!
Rond half 7 is het dan avondeten en daarna ging ik even op bed liggen, maar ik was zo moe dat ik om 8 uur ben gaan slapen haha en dat ik vanmorgen om 6 uur pas weer wakker werd. Vroeger wakker ben ik toch want het is vroeg licht en best gehorig.

Vanmorgen dus mijn eerste Spaanse les gehad. Een hele aardige leraar, se llama Julio en dat klikt wel! Maar jeetje, wat was het weer lastig. Praten ging opzich nog wel redelijk maar toen kwamen al die verleden tijden weer en het tijd om de graven in mijn geheugen!! Sommige woorde en vervoegingen kon ik echt even niet opkomen maar langzaamaan zal het wel goed komen. Hij vond dat ik het goed deed dus dat is fijn om te horen!
De les is vna 8 tot 12 en rond kwart voor 12 was het een beetje op bij me haha en hij zag dat aan me dus hij zei tijd voor spelletje? Dat vond ik wel een strak plan! Nog even wat mailtjes verstuurd, wat nogal wat voeten in de aarde had want mijn mail werkt niet, net ook weer met alle moeite opgekomen. De telefoon deed het ook niet dus ik ben net ook maar weer naar de winkel geweest en AM belde net dus hij doet het! :)

Vanavond gaan we misschien even een drankje doen in de MonoLoco, als we niet te moe zijn haha. Mijn ogen hebben het nu ook al weer erg zwaar..
Morgenmiddag heb ik even met Eduardo afgesproken en donderdag met Molly, dus ik verveel me niet. Morgenochtend komt Christel ook even langs op de Spaanse school. En verder zien we het wel, een beetje aanpassen aan de mentaliteit kan geen kwaad.

Het is best een lap tekst geworden geloof ik, maar dan zijn jullie allemaal een beetje op de hoogte!
Hopelijk is alles goed met jullie in Holandaaaaaa :)

Beso muy grande,
Elsa, Elsemiek lukt ze echt niet haha

  • 04 September 2012 - 23:38

    Alda:

    Hey lieve Elsemiek,

    Wat fijn om te horen dat je goed aangekomen bent en je tempo inderdaad al aardig aan het aanpassen bent....!! Heerlijk! Kan me voorstellen dat het weer even wennen is, Spaanse les, dit gaat helemaal goed komen.

    Gun jezelf de tijd om even goed te wennen en je plekkie te vinden! Komt allemaal goed! We blijven je volgen. Voor iedereen muchos besos y abrazos!

    Ook aan de familie Morales hartelijke groetjes, een fijne familie, een leuk huis. Wij hebben hier in 2009 ook een weekje doorgebracht.

    tot gauw,
    Kus,
    Alda en Jan

  • 04 September 2012 - 23:40

    Chantal:

    Hey elsa :)

    Super om te lezen!!!
    Jij zit al aardig op je plek :)pas goed op jezelf.
    Ik blijf zeker hier terug komen om te lezen hoe het met je gaat..En dan zijn die lappen tekst erg handig!! ha ha

    dikke knuf xxx

  • 04 September 2012 - 23:40

    Michelle Wouters:

    Mooi verhaal!! Fijn datalles zo goed is gegaan!!
    Heel veel plezier en succes daar!!!!het is je van harte gegund!!
    Liefsxx

  • 04 September 2012 - 23:44

    Tamara Pluij:

    Hey lieverd,
    Thanks om ons te laten mee genieten wat je allemaal uitspookt :) Super te lezen dat alles goed gaat met je en geloof me,het is normaal dat het allemaal wennen is,maar dat komt allemaal goed.Ik wens je heel veel plezier en ik mis je zo erg,maar ook al zit je heel ver,in m'n hartje zit je heel dicht bij.Hou je goed en hou ons op de hoogte he :) Dikke knuffel Tamara xxxx

  • 04 September 2012 - 23:59

    Dees:

    Hey els

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen!
    En dat je gelijk op je plekje zit! toch wel fijn dat je bij dezelfde familie zit. En gelijk weer naar school voor je Spaans hihi dan zit je er weer gelijk goed in.

    Heel veel suc6 en plezier!

    Liefs Dees

  • 05 September 2012 - 00:14

    Natascha:

    Fijn dat de reis goed verlopen is, en nu op naar een mooie tijd daar in het mooie Guatemala, geniet er onwijs van en doe AneMaria de groetjes van me.
    Dikke knuffel en pas goed op jezelf
    X

  • 05 September 2012 - 08:18

    Bianca Te Kamp:

    wat fijn om te lezen dat alles zo goed verlopen is! en de enthousiasme is uit je verslag duidelijk te voelen..helemaal geweldig!!
    Wens je een super tijd toe, en wacht op je volgende update!! xxx

  • 05 September 2012 - 12:15

    Erika:

    zozo... deze site ff bij mijn favorieten gezet hier op 't werk :o)
    kan ik hier af en toe ook eens komen piepen naar je verhalen!

    Leuk zo'n verslagje lezen :o) Me lik het :o) hahaha...
    Ben blij voor je dat alles goed verlopen is op de reis, en nu maar lekker genieten van alles!!
    Wel voorzichtig zijn in alles wat je doet hé ;o)
    Groetjes aan AneMaria en aan Carmen :o)
    Knuffeldeknuf xxx <3

  • 05 September 2012 - 16:32

    Marloes:

    Ha Elsemiek,
    Wat leuk om je enthousiaste verhaal te lezen. Je hebt al aardig je plekje gevonden. Heel fijn! Geniet van alle mooie momenten!
    Marloes (Heydonck)

  • 05 September 2012 - 21:34

    Yolanda :

    Hi fijn om te horen dat het goed met je gaat !!doe het lekker rustig aan de komende dagen en ga vooral genieten erg belangrijk veel plezier vanavond dikke kus Yo

  • 06 September 2012 - 08:45

    Kitty :

    Ha Schatje
    fijn dat het goed gaat ,ik belden om je gedag te zeggen en was te laat sorry ,je was net de lucht in
    ik ga alles lezen wat je schrijft dan bijf ik op de hoogte zaterdag na papa toe lekker eten .
    Geniet er van kusjes kitty louis kim jeroen

  • 07 September 2012 - 11:28

    Hanny:

    Hoi Elemiek
    Wat een lang verhaal weer, gezellig om te lezen,Gaat helemaal goed komen.
    Blijven je volgen, groeten Hanny

  • 08 September 2012 - 15:56

    Theoooooooooooooooooooooooooo:

    hoi Elsemiek even een berichtje voordat we Frank zijn 60e verjaardag met een diner gaan vieren,volgens mij loopt het sms verkeer tussen Nederland en Guatemala niet helemaal optimaal, dus vandaar onze reactie hier.
    Goed en lang verhaal hierboven maar uiteindelijk gesetteld in Antigua, ga genieten van de komende 4 maanden... Dikke kus vanaf de Wal.
    Hasta la vista santa hoepla olé !!!!

    Theo Yolanda

  • 05 Oktober 2012 - 10:27

    Annemiek:

    Hey Elsemiek,leuk reisverslag! ik volg je belevenissen uiteraard al via moeder Marianne, maar vind het natuurlijk ook leuk je persoonlijke verhalen te lezen. Veel plezier daar en geniet er lekker van. Schrijf vooral van deze heerlijke lange verhalen. Ik blijf je volgen.
    groetjes uit Weert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 17032

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: