Een beestje wat roet in het eten gooide - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Een beestje wat roet in het eten gooide - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Een beestje wat roet in het eten gooide

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

28 Oktober 2012 | Guatemala, Antigua

Zo, ik zal even wat van me laten horen. Waarschijnlijk hebben vele onder jullie mijn Facebook wel gelezen, ik zal het hier nog even kort toelichten. Ik houd het even kort want mijn gezondheid is nog niet optimaal.

Afgelopen woensdag (dacht ik) dat ik door de griep was gegrepen, wat ook zo was. Ik voelde me echt niet top, dus ik deed rustig aan. Donderdag werd t alleen maar erger, een hele vreselijke buikpijn en de wc was mijn beste vriend die dag. Vrijdag werd t niet beter en heb ik mijn ontlastig (sorry jongens) weggebracht naar het lab, na de lunch (ik at al dagen amper maar na een uurtje of 2) kon ik de uitslag ophalen: ik kon meteen door naar de dokter! Die voelde aan mijn buik, hij zo: duele? ik zo jaaaaaaaa!! Ik bleek vergezeld te zijn door een parasiet, normaal doet die niets maar omdat mijn lichaam als niet het sterkste was sloeg die lekker toe. Dat verklaarde een hoop. Meteen door naar de apotheek waar ik op recept drie verschillende medicijnen kreeg. Eentje tegen misselijkheid (inmiddels was ik ook continu aan het overgeven), eentje om de parasiet te doden en antibiotica. Ik moest eerst zn pilletje nemen tegen de misselijkheid, maar je raadt t al, die kwam er vrijwel meteen weer uit. Dus Barbara ging meteen terug naar de dokter, nieuw recept, naar de apotheek en ze kwam thuis met het medicijn in de vorm van een injectie, wat werkte maar wat voelde ik me beroerd, zo slecht had ik me dus nog nooit gevoeld. Carmen was een beetje hopeloos, ze zei ik heb een student nog nooit zo ziek gezien, ik dacht wel even oeii...
Gisteren (zaterdag) kwam er een beetje leven terug in Elsemiek, heeeel langzaam. Ik kwam de keuken in ´s avonds en Carmen zei, goh Elsemiek je kan weer lachen, dat is heel fijn om te zien zei ze, zo schattige en lieve mensen, ongelofelijk! Ik val nog steeds overal in slaap, ik pak een boek, lees drie paginas en hup daar ga ik weer! Hetzelfde met mijn bed, de bank en een muziekje, waar ik lekker aan heb toegegeven. AM is nog een paar keer langsgeweest, vanmorgen zelfs met peperkoek en Nederlandse tijdschriften.
Mijn eetlust is volledig verdwenen, wat ik heel erg vind! Honger heb ik al amper 2 weken niet, er zijn de nodige kilos af, opzich niet erg maar dit is niet de juiste manier.. Laten we t erop houden dat die er snel weer aankomen als ik beter ben! Tm woensdagochtend heb ik antibiotica, die medicijnen zijn trouwens echt de meeste vieze die ik mijn hele leven heb geslikt, BAH!
Vandaag ben ik sinds dagen weer buiten, de muren kwamen lichtelijk op me af en t gaat toch wel vervelend. Ik ben nog wel redelijk slapen, maar ik moet alles weer een beetje opbouwen en rustig aan doen met alles.

Binnenkort ga ik jullie vertellen wat ik de afgelopen tijd heb gedaan maar dat ga ik doen als ik me weer helemaal top voel!

Dikke kus en knuffel voor iedereen! Op deze dagen zou ik toch wel t liefst thuis willen zijn en daar heb ik ook veel aan gedacht!

  • 29 Oktober 2012 - 04:41

    Robbelous:

    Beterschap!! Hou je taai en laat je maar lekker verwennen door iedereen!!

  • 29 Oktober 2012 - 07:04

    Papa En Mama:

    Wij hadden je in deze situatie natuurlijk ook liever thuis gehad. Wat dacht je? Maar gelukkig weten we al, dank zij o.a. what's app, dat het beetje bij beetje beter met je gaat. Heel veel sterkte en wordt snel weer de oude!!!
    Liefs van ons XXX

  • 29 Oktober 2012 - 13:01

    Sanne:

    Hey meis, niet echt fijn om te horen zo'n bericht! Hopelijk komt het snel goed. Heel veel beterschap. Dikke kus xx

  • 29 Oktober 2012 - 13:34

    Jola:

    Hoi meiske, wat vreselijk zielig en rot voor je. ik snap dat je dan eigenlijk het liefste thuis zou willen zijn.hou je sterk je zal er snel weer bovenop komen met die medicijnen. heel veel sterkte en rustig aan! groetjes en beterschap liefs jola

  • 29 Oktober 2012 - 20:13

    Alda En Jan:

    Hey lieve Elsemiek,

    Wat een nare situatie voor je! Gelukkig ben je ook nog in goede handen van AM, zij zal je zeker in de gaten houden, daar twijfelen we geen seconde aan. Neem jezelf even in acht. Heel veel sterkte en beterschap. Nog minder dan 6 weekjes...... Dan zien we je in elk geval weer! We verheugen ons erop!

    Liefs,
    Alda en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 17017

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: