Mijn derde dag - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu Mijn derde dag - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Elsemiek Docters van Leeuwen - WaarBenJij.nu

Mijn derde dag

Door: Elsemiek

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

06 Mei 2010 | Guatemala, Antigua

Buenas Tardes,

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke en lieve reacties, doet me heel goed :D

Gister toen ik uit het internetcafe kwam ben ik richting huis gelopen. Ik ben even aan de tafel gaan zitten bij mijn gezin en toen ging de telefoon. Het was Carlos van de Spaanse school en hij zei dat hij telefoon voor me had. Het was Inez, een Nederlandse meisje, die even kennis met me wilde maken. Dat vond ik heel fijn want ik kende nog niemand. Ze zit samen met een paar andere Nederlanders bij iemand anders en heb ook Tessa ontmoet.
Meteen even nummers uitgewisseld en we gaan vanavond iets drinken met nog paar andere want in het huis waar zij zitten nog andere vrijwilligers.
Toen ik thuis kwam heb ik nog drie kwarier met Carmen (moeder) zitten praten om te oefenen met mijn Spaans, wat toch best wel goed gaat :)
Inez vroeg ook aan me of ik zondag zin had om de hele dag met hun mee te gaan, wat ik helemaal super vind, wat ik had echt geen idee wat ik anders op zondag zou moeten doen. We gaan waarschijnlijk naar een dorpje waar een markt is en we eten dan die dag 3x samen.

Het avondeten bestond gister uit dezelfde rijst als vanmiddag, met kaas en lekker gebakken banaan. Na het eten heb ik even muziek geluisterd en een boekje gelezen. Daarna ben ik lekker gaan slapen want ik was helemaal kapot, die jetlag voel ik toch wel.

Toen ik vanmorgen wakker werd zat ik helemaal onder de muggebulten, dat was even minder..
Ik werd pas wakker om half 6, dus dat viel goed mee. Om half 7 ben ik opgestaan en heb ik mijn haren gewassen, om 7 uur was het ontbijt. Bijna hetzelfde als gister maar vandaag had ik ananas ipv papaya. lekker hoor! :)

Om iets voor 8 ben ik naar school gelopen, Carlos en Rudy waren er al. Iets na achten was het tijd voor Spaanse les. Het was vandaag wel vermoeiend. Eerst alles herhalen van gister en verder met de grammatica. Nu lukt het opzich allemaal nog wel goed.
In de pauze even mijn mail gecheckt en snel weer verder.
Om half 12 was ik best wel moe, het is zo intensief om de hele tijd een andere taal als Nederlands te spreken. Na de les nog even met Carlos staan praten.

Om half 1 was ik weer thuis en heb ik meteeen mijn huiswerk gemaakt. Ik had 3 opdrachten meegekregen, vrij makkelijk dus ik was net voor de lunch daarmee klaar.
De lunch was heel lekker, een stuk gebakken vis met salade en güicoguito. Dat laatste is iets wat wij in Nederland niet kenne. Maar het was best lekker!

Tijdens de lunch kwam er bezoek van School, aanstaande zondag komt er een meisje bij in het gastgezin. Uit welk land enz is verder nog onbekend maar dat is voor mij wel prettig en aanstaande maandag begint er op de Spaanse school een belgisch meisje van mijn leeftijd. Het gaat de goede kant op!!

Oh en trouwens, mijn leraar houdt ook erg van Spaanse muziek dus die klik is er wel. Morgen neem ik mijn mp3 speler mee dus zal hem ook is Belle laten horen hihi.

Ik ga zo nog even naar de winkel en dan ga ik lekker naar mi casa.
Wat ik wel merk is dat ik al beetje in het Spaans denk.

Ik houd jullie op de hoogte
Hasta pronto!

xxx

  • 06 Mei 2010 - 22:11

    Gianna:

    Hola chiquita,

    Que bonito todos los reportajes. Me gusta leer tus reportajes. Tengo una sonrisa después de que hablar contigo en Skype y MSN, espero que hacerla muchas veces en los meses que vienen :). Te hecho de menos;).

    Besito muy grande con cariño;).

    Gianna

  • 06 Mei 2010 - 22:29

    Gwenn:

    Heej Els!
    Je hebt t er maar druk mee zeg.Leuk om te lezen. Je begint je draai er al te vinden zo te horen. Succes met je lessen!
    xxx

  • 07 Mei 2010 - 05:27

    Mamsie :

    Zo,zo, wat een prachtig verslag weer. Dat je kon schrijven wisten we al, maar zo vloeiend en boeiend. Top! Zo te lezen gaat 't met de dag beter met je. Ga zo door en geniet verder!
    Muchos besos xxx

  • 07 Mei 2010 - 08:59

    Yolanda :

    fijn om te merken dat je het goed naar je zin hebt en dat je zondag op stap gaat geniet ermaar van ! ook wel leuk om te lezen dat het eten erg meevalt want daar zag je toch wel tegen op nou heel veel plezier zeker zondag dikke knuffel yo xxx

  • 07 Mei 2010 - 10:39

    Fleur:

    Hoi Elsemiek,

    Wat goed om te horen dat je al aardig je draai begint te vinden en dat het met het spaans ook al goed gaat! Straks ga je waarschijnlijk ook in het spaans dromen, heel herkenbaar allemaal! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!!! xxx

  • 07 Mei 2010 - 12:28

    Mandy:

    Hola els!
    Leuk om je verslagen te lezen en fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt !
    Veel succes nog daar!
    Muchos besos xx

  • 07 Mei 2010 - 14:03

    Ingeborg:

    Hallo Elsemiek,

    Heb zojuist van je moeder je e-mail adres gekregen. Ik was helemaal vergeten van de week je een goede reis te wensen en heel veel leer plezier natuurlijk, maar zo te lezen gaat dat vast wel lukken. Gelukkig is het eten ook lekker.
    Heel veel plezier zondag je eerste vrije dag!!

    Groetjes, Ingeborg


  • 07 Mei 2010 - 18:25

    Mieke:

    Hoi Elsemiek,

    We zijn blij dat het zo goed gaat in het verre land en wat leuk dat er een meisje bij komt in je gastgezin en dat het gastgezin ook leuk is. En veel plezier zondag adios Mieke

  • 07 Mei 2010 - 19:41

    Jedidja:

    Elsjeeeee!

    Zo te zien begin je je draai nu wel al beetje te vinden!
    Ben blij om je verhaaltjes te lezen! Wel handig dat je nergens geld kon krijgen zeg!

    ben benieuwd naar de rest!1
    dikke kusssss

  • 07 Mei 2010 - 22:46

    Kat:

    Hey Schattie,

    Ik ben blij dat alles goed met je gaat. Is leuk om je verslagjes te lezen =o) Kzit wel vaak aan je te denken. Dus geniet van de leuke momenten ginder.
    Dikke knuf you're in my thoughts
    Kat xxx

  • 08 Mei 2010 - 18:00

    Kirsten:

    Elsemiek,

    Ik heb je eerste drie verhalen gelezen. Echt super om te lezen dat je je daar nu al zo goed weet te redden, en dat je de eerste contacten al hebt gelegd! Heel erg veel succes en geniet! Ik blijf je volgen.

    Kirsten

  • 09 Mei 2010 - 20:07

    Esmiralda:

    super dat je het er naar je zin hebt.

    x

  • 10 Mei 2010 - 10:51

    Ruud En Corine:

    Hé hallo,

    We hebben van Theo en Yo je adres doorgekregen en we gaan je vanaf nu zeker volgen!

    Geniet ervan en onwijs veel plezier!

    Veel groetjes
    Ruud en Corine

  • 10 Mei 2010 - 21:16

    Christa:

    Lieve Elsemiek,
    Fijn te lezen dat je draai al een beetje hebt gevonden. Ik vind het knap van je dat je meteen huiswerk maakt. Leuke reacties. Is ook wel wat te winkelen? Ik lees het wel weer. Heel veel groetjes en tot lees. Groetjes Christa.

  • 13 Mei 2010 - 07:39

    Nancy:

    hola chica !

    wat leuk om te lezen !
    ik geloof dat je het daar wel naar je zin hebt en het ook steeds leuker gaat worden.
    nou, geniet ervan !

    xxx nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2010

Adios Guate!

25 Juli 2010

Mi ultima semana en Guatemala

17 Juli 2010

Aniversario

10 Juli 2010

Diferentes cosas

30 Juni 2010

Toch niee..
Elsemiek

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 17005

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 09 Januari 2013

Guatemala part II

04 Mei 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in Guatemala

Landen bezocht: